Nyt tulee postauksia vähän väärässä järjestyksessä (loistavasti ajastin pieleen). Tämän olisi pitänyt sijoittua ennen edellistä postaustausta Ypäjä Easter Showsta, mutta parempi nyt kuitenkin myöhään kun ei milloinkaan.
Hankkiessani nykyisen rungon, eivät vanhat akut kuitenkaan enää sopineet siihen, joten siitä lähtien olen tullut toimeen yhdellä akulla. Hetki sitten mietin, miten se on ollut mahdollista, mutta toki asiaan vaikuttaa se etten ole kisakuvamaailman kanssa ollut pahemmin puoleentoista vuoteen tekemisissä, eli kuvauspäivät eivät ole olleet kovinkaan pitkiä. Ypäjä CDI reissu kuitenkin herätti minut tosimaailmaan, pitkissä kisapäivissä se yksi akku ei välttämättä riitäkkään. Kaikkialla kun ei ole virtalähteitä sen yhden akun lataamiseen, kuten osassa Ypäjän katsomoita on. Tätä kirjoittaessani edessäni on Ypäjä Easter Show, esteratsastuskilpailut erittäin pitkillä päivillä. Pelkkänä lauantaina mm. päivä alkaa klo 9:00 ja viimeinen luokka alkaa 20:05. Vaikka kuinka hyvä akun kesto nykyisessä akussani onkaan, niin ei se noin pitkää päivää tule kestämään. Ei vaan millään. Ei siis auta, kuin päivää ennen kisoja siirtyä kamerakauppaan hakemaan vara-akku. Normaalisti tilaisin akun jostakin muutamaa kymppiä halvemmalla, mutta nyt pitää hädän hetkellä kävellä johonkin Turkulaiseen kameroiden kivijalkaliikkeeseen. Lisäksi onhan toki muitakin tapahtumia varten hyvä olla yksi akku varalla, mitä tahansa kun voi käydä. Toinen akuista voi vaikka hajota.
Sitten toiseen asiaan. Kirjoittelin hetki sitten, kuinka objektiivini kävi huollossa. Vihdoin ja viimein sain myös rungon vietyä vuositarkastukseen, juuri sopivasti siten että tarkastus ehdittiin saada valmiiksi Ypäjän kisoihin mennessä. Tuota runkoa en ole omana aikanani itseasiassa tarkastuttanut koskaan, joten hieman jännitti kuinka pölyinen se lopulta olisi sisältä, tai kuinka finaalissa sen suljin mahtaisi ollakkaan.
Huollon kommentointi oli kuitenkin erittäin positiivista. Runko oli erittäin siistissä kunnossa, se putsattiin niin sisältä kuin ulkoakin (ja siltä muuten näyttääkin! Aivan kuin uutta runkoa pitäisi hyppysissään!). Missään ei ollut oikeastaan mitään vikaa ja kaikki toimi kuten pitikin. Eniten kuitenkin jännitin sulkimen laukaisumäärää. Minähän en nimittäin ostanut runkoani uutena, vaan vähän käytettynä, joten ihan tarkkaa laukaisumäärää minulla ei ollut tiedossa. Nyt kuitenkin sain sitten mustaa valkoisella, rungolla on lauottu yhteensä 167 323 kuvaa. On siinä kuva poikineen. Arvioin itse, että noista vähintään 120 000 on minun ottamiani, todennäköisesti vielä suurempikin määrä. Mutta selvillä vesillä siis, suljin ei ole vielä lähellekkään tiensä päässä! 5DM3 on kuulemma huoltoon tullut jopa 360 000 räpsyä nähneinä, eli omalla kamerallani on vielä mooooonia kuvauskertoja jäljellä. Ainakin toivottavasti. Tosin omalla tuurillani se suljin napsahtaa jo kesällä ;)
Huollon kommentointi oli kuitenkin erittäin positiivista. Runko oli erittäin siistissä kunnossa, se putsattiin niin sisältä kuin ulkoakin (ja siltä muuten näyttääkin! Aivan kuin uutta runkoa pitäisi hyppysissään!). Missään ei ollut oikeastaan mitään vikaa ja kaikki toimi kuten pitikin. Eniten kuitenkin jännitin sulkimen laukaisumäärää. Minähän en nimittäin ostanut runkoani uutena, vaan vähän käytettynä, joten ihan tarkkaa laukaisumäärää minulla ei ollut tiedossa. Nyt kuitenkin sain sitten mustaa valkoisella, rungolla on lauottu yhteensä 167 323 kuvaa. On siinä kuva poikineen. Arvioin itse, että noista vähintään 120 000 on minun ottamiani, todennäköisesti vielä suurempikin määrä. Mutta selvillä vesillä siis, suljin ei ole vielä lähellekkään tiensä päässä! 5DM3 on kuulemma huoltoon tullut jopa 360 000 räpsyä nähneinä, eli omalla kamerallani on vielä mooooonia kuvauskertoja jäljellä. Ainakin toivottavasti. Tosin omalla tuurillani se suljin napsahtaa jo kesällä ;)
Mä käytin myös juuri kamerani huoltoliikkeessä ja tuli myös tuollainen samanlainen todistus. Kehuivat vielä kaupan päälle, miten hyvin olin pitänyt kamerasta huolta. Mutta joo huomasin, että varsinkin kun itselläkin arvokas kamera, että aina silloin tällöin kannattaa käyttää huollossa niin pysyy ehjänä kaikki. Mä olen myös huomannut, että nuo rungot vievät hirveästi virtaa.
VastaaPoista